onsdag 29 februari 2012

En bokig dag

                                                          
Jag och mina två andra vänner bestämde oss för att besöka PunktMedis och det tog ett tag tills vi hittade dit, men när vi väl gjorde det, fick jag tag i sex olika böcker. Har varit sugen på att läsa de ett tag så blev glatt överraskad. Behöver nog inte skriva upp vilka böcker det är, för det ser man klart och tydligt.

Before I fall - Har jag varit otroligt sugen på att läsa väldigt länge, så blev riktigt glad när jag fick syn på den.
Warm bodies - Just den boken har cirkulerar omkring i bokvärlden just nu, den svenska översättningen har nyss kommit ut av Mix förlag och många bokbloggar lottar ut den boken. Fanns på svenska men kände för att läsa den på engelska. Gillar inte Zombie- böcker, men lånade den i alla fall, vem vet.. Jag kanske gillar den när jag har läst ut den.
Legend - Har fått olika omdömen, både positiva och negativa. Har varit sugen på den här boken länge också. Ska börja läsa den direkt efter att ha skrivit klart detta inlägg. Jag märkte att texten är guldig istället för svart, intressant.
Matched - Jag är faktiskt nyfiken på att läsa Matched trots de negativa-åsikterna om boken. Det är alltid bra att skaffa sin egen åsikt om en bok, inte sant? :)
The awakening - Var väldigt länge sedan jag läste första boken, jag gillade den men den var inte något extra direkt. Nu hoppas jag bara att den inte börjar där den slutade, kommer bli en aning förvirrande för mig annars, men jag tror att jag fixar det till slut.

Har någon av er läsare läst en bok eller flera böcker ur det jag lånade idag och vad tyckte ni om boken eller böckerna?


Efter att ha varit inne i Punktmedis ett tag, gick jag ut därifrån med ett stort leende. Jag och mina kompisar hade tänkt åka in till stan, men istället tog vi en omväg och åkte till Gamla stan och därifrån gick vi till Science Fiction-bokhandeln och tittade på böcker bland hyllorna.  Efter att gå omkring bland de engelska hyllorna, fick jag syn på The hunger games-trilogin på engelska och köpte alla tre böckerna i en box utan att tveka, trots att jag inte fick köpa något av mamma. The hunger games-serien är en av mina favorit-serier. 


Generellt kan man säga att det blev en bokig dag och en rolig dessutom. Det var också soligt och inte kallt heller idag och det påverkade både mina kompisars och jag humör otroligt mycket.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar