måndag 27 februari 2012

En bokig enkät


Orkar inte fixa till inlägget, är riktigt förskyld. Men jag hoppas att ni kan läsa något av de jag har skrivit i alla fall.

Senast lästa: Gone av Michael Grant
Senast köpta bok: Måste faktiskt vara City of Fallen Angels av Cassandra Clare
Senast lånade bok: Clockwork Angel av Cassandra Clare
Senast fådda bok: Måste nog vara Divergent. En underbar bok! :D

Favoritbokhandel:  Måste nog vara Sci-fic bokhandeln, trots att jag bara har handlat i den butiken en gång.
Favoritbibliotek: PunktMedis på grund av det stora urvalet av engelska YA-böcker.
Antal lånekort: Två stycken.
Använder som bokmärke: Ett bokmärke från pocketshop som jag fick av min favorit-lärare, annars använder jag små pappersbitar jag får tag i närheten när jag läser en bok.
Favoritfärg på bok: Spelar ingen roll, bara innehållet är Great, then It dosen't matter.Favoritmat/snack vid läsning: Äter inte när jag läser, men när jag väl gör det så händer det att jag äter godis, så får väl ta det alternativet.
Favoritdryck vid läsning: Samma sak här, dricker inte för att jag vill inte blöta ner någon sida. Är rätt klumpig av mig så undviker att dricka när jag läser.
Favoritställe att läsa på: Måste nog vara min säng eller på pendeltåget.
På den sidan hålls jag i den bok jag läser just nu: Läser ingen bok för tillfället.


Den här boken köper jag till en förälder: No idea, mina föräldrar är inte så sugna på att läsa.
Den här boken köper jag till min bästa vän: HUNGERSPELEN eller den vanliga klassikern, en Harry Potter bok.

Den här boken köper jag till en partner: Vilken jobbig fråga.. Skulle nog ta den första och bästa bok ur den kategorin som min partner är mest intresserad av.
Favoritgenre: Dystopier, fantasy, Sci-fic
Favoritformat: Måste nog vara inbundna böcker.
Författarfavorit: Cassandra Clare, J.K Rowling och Richelle Mead
Den tjockaste bok jag läst: Harry Potter och fenixordern.
Den tunnaste bok jag läst: Någon bok jag för tillfället inte kommer på namnet.
Favoritljud när du läser: Beror på, ibland lugnande musik och ibland Remix-låtar.
Favorittidning: Har ingen favorittidning.. :D
Prenumererar på: None..
Favoritbokblogg: Måste nog vara, Amelies boktips, Boktycke, Bookrelated och Boknea och massa fler.. :D

Mitt bästa bokminne: Måste nog vara när jag läste Hungerspelen av Suzanne Collins, en underbar resa..
Senaste bokfyndet: Divergent
Senaste impulsköpta bok: Ingen jag kommer på just nu.
En bra bok att ge bort: Åter igen, HUNGERSPELEN eller Extremely Loud and incredibly close, för de som gillar sådana böcker.
Bokgenre som jag undviker: Själv-biografier måste nog vara mest självklara alternativet.
Så gör jag med böcker som jag inte vill ha längre: Ger bort dem eller lägger de någonstans där jag inte kommer att befinna mig inom en snar framtid.
Så här håller jag koll på vad jag läst: Goodreads och sedan bloggen.
Så här sorterar jag min bokhylla: Engelska och svenska böcker för sig och de böcker som jag gillar mest är längst fram och de mindre längst back.
Nästa bok jag ska läsa: Har ingen aning än för att jag ska göra en bookhaul och på onsdag ska jag till PunktMedis så jag får klara av en dag utan någon bok att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar