fredag 24 februari 2012

Extremely loud & Incredibly loud - recension

My eyes are crummy.

Sorgligt, men otroligt sant, precis som någon från denna bok oftast sade när den inte ville inse sanningen eller var helt ledsen, så känner jag mig exakt nu. Denna bok var helt otroligt från första sidan till sista sidan. Det var ingen action-roman direkt, går inte att jämföra denna bok med en action-roman (men om vi nu gör det) så, funkade ändå stämningen och farten i denna bok, varje kapitel innehöll något viktigt eller vackert, som boken  själv är. Jag trodde inte att jag skulle gilla den bok,om jag ska vara riktigt ärlig. Boken var mer eller mindre att den skulle vara extremt sorglig, smärtsam, känslomässig, vacker, kärleksfull, sist men inte minst skulle handla om saknaden för en person eller flera rättare sagt, jag förväntade mig det men inte så mycket som man fick läsa.
Jonathans språk var helt underbar, hans omsorgsfulla ord funkade verkligen i denna bok, tror faktiskt inte att boken skulle vara som den är just nu, om det inte vore för hans vackra språk.
Mysterierna som finns med i boken var otroligt planerade och för varenda sida fann man den röda tråden, oavsett för historia man läste om.
Som sagt, oavsett ålder eller kön kommer denna passa för dig som person, trots att du skulle gilla fantasy eller deckare, kommer du att gilla den bok, mer eller mindre.

Start-datum: 20/02/2012
Slut-datum: 24/02/2012
                                                                

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar