lördag 28 april 2012

Nå, hur ska jag beskriva min lördag?

Vad är inte bättre än en dag full med solsken och böcker? Jo, det är så jag har spenderat min lördag, en lördag bara med böcker. Jag mötte upp Andrea vid PunktMedis och fick med mig dessa fyra böcker, som jag inte har en aning om. Inte ens om jag kommer gilla dem.


Jag borde nog inte kommentera något då jag inte har en aning om vad de handlar om.

Efter PunktMedis besöket åkte vi till Gamla Stan och gick till Science Fiction-bokhandeln. Där spenderade vi en halvtimme med att kolla på böcker och jag fick med mig två böcker! Awesomeness, säger jag bara. Medan vi letade bland hyllorna träffade vi Amelie och Nea. Roligt värre. De tre skulle få sina böcker signerade av Mats och Sara, författarna till Engelforstrilogin. När de hade fått sin böcker signerade träffade vi iförbifarten Olivia. Vi pratade smått och sedan gick resten av oss fyra ut och gick till The English bookshop. Första gången jag var där och ohh, ett paradis fullt med engelska böcker. Utbudet är större än hos Science Fiction. Det enda negativa är priset men vem bryr sig. Juste, jag får inte glömma bort böckerna jag köpte.


Äntligen ska jag få läsa Before i fall. Har inte hunnit läsa ut den på grund av böcker jag skulle läsa innan. Partials verkar även vara bra. Ska bli kul att få läsa den framöver.

Detta har varit en rätt trevlig och rolig lördag. Jag har dessutom läst ut Eld vilken trevlig resa jag har varit med om. Jag har lust att läsa om Cirkeln bara för att.

Hopp ala hopp.


3 kommentarer:

  1. Åh, ska bli kul att se vad du tycker om Before I Fall! Jag vet inte någon som inte tycker om den.

    Du har blivit utmanad!
    http://bokzoem.blogspot.se/2012/04/utmaning-1-zozzo-och-emme.html

    SvaraRadera
  2. Halloj! Har en tävling på min blogg som du gärna får kika in! :D

    SvaraRadera
  3. Tyckte mycket om Before i fall! =) hoppas du med gillar den!

    SvaraRadera